نگاهی به «ورجه وورجه» ساخته مهدی بهرامی + دانلود
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید تا آخرش رو ببینید بهتون قول می دم ضرر نمی کنید
لينک به ما
GILAS WEBLOG<===>گيلاس وبلاگ

لينک ما
این صفحه را به اشتراک بگذارید
آخرين مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 623
بازدید کل : 178196
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 31
تعداد آنلاین : 1

گیلاس وبلاگ
هرچی بخوای




نگاهی به «ورجه وورجه» ساخته مهدی بهرامی + دانلود

امروز موفق شدیم بازی جدید مهدی بهرامی را که در مسابقات«گیم پلی های تجربی» شرکت داده ببینیم.
عروسک های دست و پا شل، یکیشان پسر و یکی دختر است.
عروسک های دست و پا شل، یکیشان پسر و یکی دختر است.

ورجه وورجه یک بازی کوچک است که در زمان کمی با امکانات خاصی ساخته شده. روش بازی کردن آن این طور است که با فشار دادن دکمه های از ۱ تا ۵ تپه های پایین صفحه به بالا فشار می آورند و عروسک ها را به بالا پرتاب می کنند.

این بازی دو نفره است.  هر یک از بازی کنان یک عروسک انتخاب می کنند و باید با فشار دادن دکمه ی درست و به موقع عروسک خودشان را به گوی معلق در هوا برسانند تا امتیاز بگیرند. هر کس به امتیاز ۱۰ رسید برنده می شود. حالا در نظز بگیرید ۲ نفر با دکمه های خیلی گنده روی زمین که احتمالاً قرار است روی آن ها بپر بپر کرد، ورجه وورجه را بازی کنند.

روش بازی خیلی ساده است. آن قدر ساده که اصلاً توضیح نمی خواهد.

ورجه وورجه
عروسک ها در حال پرواز

ترسیم عروسک هایی که شبیه عروسک های سنتی ایرانی است کار بسیار جالب و پسندیده ای است. و موسیقی ایرانی بسیار زیبایی که بازی دارد ارزش این کار را صدچندان می کند. موسیقی ای که با سه تار و پیانو نواخته شده، با این که خیلی هم سنتی نیست اما در همان لحظات کوتاه بازی محیطی فوق العاده می سازد و قطع و یقین یک احساس شرقی را القا می کند.

دخترک برنده شد!

برتری ها و ضعف ها:

برتری ها:

  • بازی های دیگری که ما مشاهده کردیم همگی حداقل کمی احتیاج به توضیح داشتند که چگونه باید بازی شوند. اما بازی مهدی بهرامی نه. درنظر بگیرید تتریس یا پرندگان عصبی چه احتیاجی به توضیح دارند؟! بعد از چند ثانیه و چند تا کلید زدن هر کس می فهمد که چه خبر است.
  • رنگ و لعاب بازی با وجود سادگی زیاد بسیار خوب است. من نمی دانم مهدی بهرامی در رنگ شناسی و ترکیب رنگ از کسی کمک می گیرد یا خودش همه کار را می کند. اما هرچه هست نتیجه تحسین برانگیز است. در بازی های قدیمی اش هم مثل Bo همین رنگ بندی جالب حاکم بود.
  • موسیقی بازی خیلی خوب است و اساساً از سر هرچه کنفرانس و مسابقه تجربی بزرگ و کوچک است، زیاد است. هر که موسیقی را ساخته و اجرا کرده جا دارد که باز هم کار کند. (البته اگر موسیقی اصل باشد.)
  • انتخاب اسم بازی هم تیزهوشانه است. چرا که نه تنها عروسک های داخل بازی ورجه ووجره می کنند بلکه آن دو بازی کننده ای هم که دارند روی زمین دکمه ها را لگد می کنند به احتمال زیاد در حال ورجه وورجه هستند. اگر راهی برای نشان دادن کانسپت نام بازی به داوران و بازی کنندگان بود حتماً استقبال می کردند. (قابل توجه دوستانی که گفتند اسم بازی مناسب نیست. هنوز هیچی را ندیده، حرف می زنید.)
  • بازی برنده دارد و با باختن همه یکی در آخر نمی ماند که نباخته باشد. به این طور بازی ها که هر کس نبازد، می برد می گویند «برنده معکوس». اما خاصیت این طور بازی ها این است که تا ابد هم اگر کسی نبازد بازی ادامه دارد. من فکر نمی کنم یک بازی برای تست کردن چند بازی کننده آن هم برای تفنن و آزمایش درست باشد که تا ابد احتمال تمام نشدنش باشد. درایت بازی ساز در این جا باید به کار آید و بازی را خودش تمام کند. که بهرامی این کار را کرده است. هر کس ۱۰ بشود برده است.

ضعف ها:

  • بازی فقط با ۲ نفر انجام می شود. این در صورتی است که رقبا بازی هایی ساخته اند که از ۲ تا ۵ نفر قابلیت بازی کردن دارند. و تعدادشان هم کم نیست.
  • بازی هیجان زیادی ندارد. با توجه به نحوه ی خاص بازی کردن هیجان خیلی مهم است. بازی هایی در فهرست فینالیست ها هستند که به نظر می رسد هنگام امتحان نهایی و با سازوکار اصلی خیلی جالب باشند.
  • بازی رفته رفته سخت نمی شود که این یک ضعف بزرگ گیم پلی است. از اول تا آخر همان سازوکار را دارد. اما رقبا در این باره فکر هایی کرده اند.

با توجه به بازی های دیگر فینالیست که ما دیدیم فکر می کنیم که بازی مهدی بهرامی شانس اول شدن را دارد. اما بنده شخصاً بازی دیگری را اول می بینیم.

برای مهدی آرزوی موفقیت می کنیم.

درضمن با استفاده از لینک زیر می توانید بازی را دانلود کنید.

دانلود بازی ورجه وورجه ساخته مهدی بهرامی

رمز فایل: dbazinews

این بازی تا جایی که ما می دانیم احتیاج به نرم افزارهای زیر دارد:

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=17851

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=20914


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : علی مدیحی